Ludzie są jacyś dziwni... Dostałam zatrudnienie w nowej pracy, w biurze. Przychodzę w pierwszy dzień uśmiechnięta, moja kierowniczka nie przedstawiła mnie reszcie pracowników, tylko pokazała mi biurko i poinformowała o obowiązkach. Chciałam dosłownie w 5 minut przywitać się z każdym pracownikiem, podać rękę coś się o nim dowiedzieć niż tylko imię i nazwisko - tak nawiązać przyjacielski kontakt, zapytać o zainteresowania, rodzinę, wiadomo. Nie dość, że wszyscy patrzyli na mnie spode łba i odpowiadali od niechcenia, to jeszcze kierowniczka wróciła i zaczęła krzyczeć, czemu nie pracuję tylko rozmawiam. Ale aż mi się smutno robiło, gdy widziałam, że wszyscy tylko pracują i nie myślą o niczym innym. W połowie dnia wstałam i stanęłam na środku i mówię: ludzie! Życie jest takie piękne, oderwijcie się na chwilę od pracy, popatrzcie jak słońce świeci, porozmawiajmy chwilę i rozluźnijmy się. Nie pozwólmy by nasze życie stało się ponure, w którym nie istnieje nic prócz pracy! Nawet pociągnęłam za rękę jednego z pracowników do okna i pokazuję, że dla pięknych widoków warto choć na chwilę zrobić sobie przerwę. Chciałąm wprowadzić trochę pozytywnej atmosfery, przyjaźni, może porozmawiać o problemach czy uczuciach, bo sama się zresztą niedawno zakochałam, ale niestety jak grochem o ścianę. Pracownicy patrzyli na mnie jeszcze bardziej z wrogością, a kierowniczka znowu zrobiła mi awanturę przy wszystkich. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
2
1
krylu | 88.199.162.* | 20 Września, 2012 13:42
To Ty jesteś dziwna: w pracy się pracuje a nie zaprzyjaźnia i widoczki podziwia. Paniatno?
2
2
ehh | 46.186.92.* | 20 Września, 2012 15:54
praca to praca, a nie paplanie z psiapsiólkami ...
odstaw to co bierzesz i zacznij zachowywać się jak dorosla osoba, a nie 16-to latek ktory najadł się grzybków.
1
3
Emi | 79.191.88.* | 21 Września, 2012 12:39
1. Zatrudniono Cię po to, żebyś wykonywała swoje obowiązki, a nie rozpraszała innych pracowników, nawet jeśli masz dobre intencje. 2. Chciałaś się z każdym przywitać, zapytać o zainteresowania, rodzinę - może jestem dziwna, ale sama na przykład nie życzyłabym sobie, żeby ktoś wypytywał mnie o osobiste rzeczy po kilku sekundach znajomości, i to w dodatku w miejscu pracy. Na miejscu tych osób, odebrałabym Twoje zachowanie jako wyjątkowo natrętne. 3. Na początek znajomości służbowej wystarczy przedstawienie się i uśmiech. Nawiązywanie bliższych relacji to proces STOPNIOWY. Daj pracownikom szansę na to, by sami zdecydowali, czy chcą Ci powiedzieć coś więcej o sobie, czy chcą się z Tobą zaprzyjaźnić, zamiast przypierać ich do muru, bo w taki sposób tylko odstraszasz innych. 4. Jeśli chcesz cieszyć się życiem i pięknymi widokami, masz do tego pełne prawo, ale po godzinach pracy. Jeżeli nie masz wpisane w profil stanowiska haseł w stylu "patrzeć, jak świeci słońce", "rozluźniać się najczęściej, jak się da", "podziwiać piękno świata", to skup się na swoich PRAWDZIWYCH obowiązkach, bo to za nie otrzymujesz wynagrodzenie. Okaż szacunek osobie, która dała Ci pracę i zamiast skarżyć się, że nie jesteś rozumiana, staraj się sprostać oczekiwaniom. 5. To TY powinnaś dostosować się do kultury organizacyjnej firmy, a nie ona do Ciebie.
krylu | 88.199.162.* | 20 Września, 2012 13:42
To Ty jesteś dziwna: w pracy się pracuje a nie zaprzyjaźnia i widoczki podziwia. Paniatno?
ehh | 46.186.92.* | 20 Września, 2012 15:54
praca to praca, a nie paplanie z psiapsiólkami ...
odstaw to co bierzesz i zacznij zachowywać się jak dorosla osoba, a nie 16-to latek ktory najadł się grzybków.
Emi | 79.191.88.* | 21 Września, 2012 12:39
1. Zatrudniono Cię po to, żebyś wykonywała swoje obowiązki, a nie rozpraszała innych pracowników, nawet jeśli masz dobre intencje.
2. Chciałaś się z każdym przywitać, zapytać o zainteresowania, rodzinę - może jestem dziwna, ale sama na przykład nie życzyłabym sobie, żeby ktoś wypytywał mnie o osobiste rzeczy po kilku sekundach znajomości, i to w dodatku w miejscu pracy. Na miejscu tych osób, odebrałabym Twoje zachowanie jako wyjątkowo natrętne.
3. Na początek znajomości służbowej wystarczy przedstawienie się i uśmiech. Nawiązywanie bliższych relacji to proces STOPNIOWY. Daj pracownikom szansę na to, by sami zdecydowali, czy chcą Ci powiedzieć coś więcej o sobie, czy chcą się z Tobą zaprzyjaźnić, zamiast przypierać ich do muru, bo w taki sposób tylko odstraszasz innych.
4. Jeśli chcesz cieszyć się życiem i pięknymi widokami, masz do tego pełne prawo, ale po godzinach pracy. Jeżeli nie masz wpisane w profil stanowiska haseł w stylu "patrzeć, jak świeci słońce", "rozluźniać się najczęściej, jak się da", "podziwiać piękno świata", to skup się na swoich PRAWDZIWYCH obowiązkach, bo to za nie otrzymujesz wynagrodzenie. Okaż szacunek osobie, która dała Ci pracę i zamiast skarżyć się, że nie jesteś rozumiana, staraj się sprostać oczekiwaniom.
5. To TY powinnaś dostosować się do kultury organizacyjnej firmy, a nie ona do Ciebie.
kurczaky [YAFUD.pl] | 21 Września, 2012 18:54
może podziel się ze współpracownikami swoimi dropsami, to podłapią Twój nastrój