W poprzednim roku, gdzieś w czerwcu - kończyła się umowa na mój telefon Samsung Avilla. Stawki owego operatora (Era) były niezbyt komfortowe, więc postanowiłem, że lepiej bym przeszedł do Plusa. Zaczęło się wybieranie telefonu, wraz z korzystną ofertą na niego. Pierwszy PROBLEM, jaki się pojawił był taki, iż trzeba było wpłacić specjalną "kaucję". Powód? - Plus, miał zabezpieczenie, przed ludźmi, którzy nie mogliby w przyszłości płacić rachunków, za korzystanie z owych urządzeń. Kaucja przypadała tylko i wyłącznie na NOWYCH klientów Plusa. Umowę musiała podpisać moja mama, ponieważ jestem nie pełnoletni - w dodatku moja mama nigdy wcześniej nie brała telefonu w Plusie. Na nieszczęście kwota, owej kaucji wynosiła 300 złotych. Cóż - oferta była dobra, więc postanowiłem wraz z mamą, że dam owe pieniądze ze swoich oszczędności. Po podpisaniu umowy i odczekaniu paru dni - poszedłem odebrać telefon. Wybrałem Samsunga Galaxy Ace. Przez pierwsze tygodnie wszystko wydawało się być ok - lecz niestety nie było. Tutaj natomiast pojawia się drugi PROBLEM. W pewnym momencie zadzwonił do mnie jakiś dziwny numer, lecz postanowiłem, iż odbiorę. Zadzwoniła do mnie pani, pracującą w Plusie. Powiedziała mi, że jestem bliski przekroczenia limitu abonamentu, choć nie wiedziałem o co chodzi. Zacząłem pytać dokładniej - co się okazało, dostałem telefon z włączonym transferem danych, który nie za bardzo się "ujawniał"i w ten sposób, na rachunek naliczone zostało 500 złotych.Wpadłem w szał. Moja mama po usłyszeniu tak samo jak ja się zdenerwowała i postanowiła, że złoży reklamację, w postaci pisma. Pismo poszło - wystarczyło czekać, na odpowiedź z Plusa. W końcu doczekaliśmy się pisma zwrotnego z wyrokiem na owy temat. Niestety, odpowiedź była dla nas "miażdżąca". Pani, rozpatrująca ową reklamację stwierdziła coś w stylu, iż "mogłem się bardziej przypatrzeć na ten temat, dowiedzieć się samemu". Co za tym idzie - trzeba było zapłacić 500 złotych. Tu pojawia się ostatni PROBLEM. Dając pieniądze za kaucję wydałem swoje ostatnie oszczędności, a ponieważ były już wakacje co za tym idzie - całe wręcz, wakacje spędziłem na "robieniu"mieszkań. Czyli - od 8 do 18 ( zdarzało się, że do 20 ) spędzałem czas, by postawić panele, porobić i powiesić szafki, zamontować okna, rolety, drzwi, pomalować cały dom i wiele innych zajęć, które wykonywałem w czasie "roboty". Zdarzało się, że pracowałem zamiast 5, to 6 dni w tygodniu. Ogromny YAFUD.«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
0
1
gość | 83.4.11.* | 12 Lutego, 2012 10:32
tak bywa, jak bierze sie smartfona bez opcji internetowej i nie jest to wina plusa- w każdej sieci tak jest, a kaucja nie jest naliczana każdemu nowemu klientowi,tylko tym, którzy mają gdzieś zaległości, których notorycznie nie regulują.
0
2
DynaT | 87.119.44.* | 12 Lutego, 2012 11:46
Telefonu nie możesz wziąć bo nie jesteś pełnoletni a pracujesz..?
Do pana pierwszego - nie posiadamy żadnych zaległości, nie jesteśmy nawet w krajowym rejestrze dłużników - wszystko mamy pozapłacane już dawno. Do pana drugiego - to, że nie mam 18 lat, to nie znaczy, iż nie mogę popracować np. u ojca - to nie jest jakaś większa fucha, w której muszę przestrzegać zasad bezpieczeństwa, nosić kask i tym podobne. Ogólnie mówiąc, to jest niestety bardzo specyficzny problem, jeżeli chodzi o ten telefon.
0
4
gość | 83.4.11.* | 12 Lutego, 2012 18:45
"okazało się, że dostałem telefon z włączonym transferem danych"- zazwyczaj telefony przy pierwszym włączeniu mają włączony transfer danych by móc się aktualizować, jeśli nie chciałeś płacić większych rachunków i korzystać z Internetu w tym Internetowym telefonie należało wyłączyć transfer danych samemu, to nie należy do obowiązków sprzedawcy.
0
5
biez | 193.24.32.* | 12 Lutego, 2012 20:19
tylko, ze trzeba o tym wiedziec, a sprzedawca jesli ma jaja to informuje klienta o takich rzeczach. ja mam wlaczony transfer danych, mam flaterate, problem tylko w tym, ze mojego telefonu nie mozna rozlaczyc, tzn. niby mozna, tylko, ze on najpozniej po 3 minutach loguje sie sam automatycznie w sieci, i nie ma takiej opcji zeby go zmusic do zaniechania tej czynnosci, tzn. jest, wlaczenie sesji offline, no ale wtedy to i z telefonu nie mozna skozystac i to jest dopiero yafud.
Jeżeli chodzi o owy transfer danych - to miałem podobny problem właśnie do pana z nickiem "biez"- próbowałem wyłączać ten transfer danych, ale nic to nie dawało. Dopiero po paru telefonach związanych, z tą sprawą udało mi się całkowicie dezaktywować ową funkcję. Teraz nie mogę za to chodzić po "sieci płatnej", czyli zostaje mi Wi-Fi, i zero korzystania z wysyłania orz odbierania MMSów. Żeby włączyć ponownie transfer danych, musiałbym wykonywać telefony do Plusa, by mi to włączyli - lecz nie jest mi to potrzebne.
0
7
poziomkowa | 93.159.46.* | 13 Lutego, 2012 14:49
Jak jestes głupi to płać, raczej w umowie była wzmianka - poza tym tak czy siak świadczyli ci usługę to nie bardzo nadaje się to do reklamacji bo to Twoje niedopatrzenie - poza tym historia nie YAFUD i nawet nie śmieszna
0
8
Ewa24 | 82.177.228.* | 13 Lutego, 2012 16:58
ja też mam Samsunga Galaxy Ace i po 1, tak jak pisał kolega wyżej, pierwsze co zrobiłam to wykupiłam pakiet 500mb, a po 2 włączam tryb sieci danych tylko wtedy, kiedy muszę skorzystać z internetu albo wysłać mmsa, to zresztą znacznie ogranicza zużycie baterii. Twój rachunek to nie wina plusa, a Twoje niedopatrzenie, w dodatku żaden z tego YAFUD...
Posłuchaj mnie lepiej "poziomkowa", bo widzę, iż mówisz nie do końca z sensem. Po 1 - skoro umowę czytała moja mama (przecież ją podpisywała), to zauważyłaby wzmiankę o takim czymś. Sam też czytałem tą umowę na wszelki wypadek i nie było wzmianki na ten temat, a nie umowa nie jest zaszyfrowana poprzez enigmę, bym nie zauważył takiego czegoś. Po 2 - nie zgadzałem się, na to by owa usługa "wysysała"mi limit danego rachunku. Internet "płatny"w telefonie nie jest mi potrzebny - nie wysyłam nawet MMSów. Po 3 - okazuje się, że wina leżała także po stronie telefonu. Nie zawsze na telefonie można było zobaczyć, czy internet chodzi - z tej strony technicznej, także dokonałem odpowiednich kroków, aby "zablokować"transfer danych. Po 4 i zarazem ostatnie - mógłbym łazić z tą sprawą po sądach, pieprzyć się z Plusem, ale jednak - wolałem odpracować to na własną rękę. Pozew i tak by kosztował, więc bez kosztów by się nie obeszło. I nie - nie jestem głupi, znawczyni "dobrych YAFUDów"i życia.
0
10
opoopo | 77.67.45.* | 13 Lutego, 2012 19:27
Widze, ze "pan"kolega troche nerwowy jest. Pierwszy raz slysze o jakis kałcjach. Sama jestem w plusie i nigdy czegos takiego nie slyszalam. Jestes jakis dziwny
0
11
Owy pan. | 78.8.55.* | 13 Lutego, 2012 20:52
No cóż, wyłapałem banicję na konto, ale pomijając ten fakt - nie jestem nerwowy, gdyż nie warto się spinać przez kabelek, naprawdę "droga pani";). Może mówię zbyt "poważnie", co wygląda jakbym czasami się denerwował, lecz no cóż - to może być też powód taki, iż nie widać poprzez posty całkowitej intonacji głosu, jak i "uczuć". Mój kuzyn, który jest od 4 lat w plusie też nie miał kaucji i nie słyszał o takim czymś, być może to nowość. Niestety - my musieliśmy płacić tą kaucję, choć wykonywaliśmy telefony do centrali, by tą kaucję nam odroczono, ale bez skutecznie. Nigdy nie mieliśmy zadłużenia, wszystko jest pospłacane, jak to w jednym z poprzednich postów powiedziałem. Też osobiście nie rozumiem tej kaucji - to, że ktoś na daną chwilę "wytrzaśnie"tą kaucję i ją zapłaci, nie znaczy, iż w przyszłości - nie zacznie "opóźniać się"w spłacaniu rachunków i próby odejścia od ich płacenia w jakikolwiek sposób. Życzę wszystkim osobom z YAFUD'a, by nigdy nie miały takich "popieprzonych"problemów z telefonem, a szczególnie z tą kaucję u owego operatora. Pozdrawiam.
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
gość | 83.4.11.* | 12 Lutego, 2012 10:32
tak bywa, jak bierze sie smartfona bez opcji internetowej i nie jest to wina plusa- w każdej sieci tak jest, a kaucja nie jest naliczana każdemu nowemu klientowi,tylko tym, którzy mają gdzieś zaległości, których notorycznie nie regulują.
DynaT | 87.119.44.* | 12 Lutego, 2012 11:46
Telefonu nie możesz wziąć bo nie jesteś pełnoletni a pracujesz..?
Wh33lM4N [YAFUD.pl] | 12 Lutego, 2012 17:05
Do pana pierwszego - nie posiadamy żadnych zaległości, nie jesteśmy nawet w krajowym rejestrze dłużników - wszystko mamy pozapłacane już dawno. Do pana drugiego - to, że nie mam 18 lat, to nie znaczy, iż nie mogę popracować np. u ojca - to nie jest jakaś większa fucha, w której muszę przestrzegać zasad bezpieczeństwa, nosić kask i tym podobne. Ogólnie mówiąc, to jest niestety bardzo specyficzny problem, jeżeli chodzi o ten telefon.
gość | 83.4.11.* | 12 Lutego, 2012 18:45
"okazało się, że dostałem telefon z włączonym transferem danych"- zazwyczaj telefony przy pierwszym włączeniu mają włączony transfer danych by móc się aktualizować, jeśli nie chciałeś płacić większych rachunków i korzystać z Internetu w tym Internetowym telefonie należało wyłączyć transfer danych samemu, to nie należy do obowiązków sprzedawcy.
biez | 193.24.32.* | 12 Lutego, 2012 20:19
tylko, ze trzeba o tym wiedziec, a sprzedawca jesli ma jaja to informuje klienta o takich rzeczach. ja mam wlaczony transfer danych, mam flaterate, problem tylko w tym, ze mojego telefonu nie mozna rozlaczyc, tzn. niby mozna, tylko, ze on najpozniej po 3 minutach loguje sie sam automatycznie w sieci, i nie ma takiej opcji zeby go zmusic do zaniechania tej czynnosci, tzn. jest, wlaczenie sesji offline, no ale wtedy to i z telefonu nie mozna skozystac i to jest dopiero yafud.
Wh33lM4N [YAFUD.pl] | 12 Lutego, 2012 22:03
Jeżeli chodzi o owy transfer danych - to miałem podobny problem właśnie do pana z nickiem "biez"- próbowałem wyłączać ten transfer danych, ale nic to nie dawało. Dopiero po paru telefonach związanych, z tą sprawą udało mi się całkowicie dezaktywować ową funkcję. Teraz nie mogę za to chodzić po "sieci płatnej", czyli zostaje mi Wi-Fi, i zero korzystania z wysyłania orz odbierania MMSów. Żeby włączyć ponownie transfer danych, musiałbym wykonywać telefony do Plusa, by mi to włączyli - lecz nie jest mi to potrzebne.
poziomkowa | 93.159.46.* | 13 Lutego, 2012 14:49
Jak jestes głupi to płać, raczej w umowie była wzmianka - poza tym tak czy siak świadczyli ci usługę to nie bardzo nadaje się to do reklamacji bo to Twoje niedopatrzenie - poza tym historia nie YAFUD i nawet nie śmieszna
Ewa24 | 82.177.228.* | 13 Lutego, 2012 16:58
ja też mam Samsunga Galaxy Ace i po 1, tak jak pisał kolega wyżej, pierwsze co zrobiłam to wykupiłam pakiet 500mb, a po 2 włączam tryb sieci danych tylko wtedy, kiedy muszę skorzystać z internetu albo wysłać mmsa, to zresztą znacznie ogranicza zużycie baterii. Twój rachunek to nie wina plusa, a Twoje niedopatrzenie, w dodatku żaden z tego YAFUD...
Wh33lM4N [YAFUD.pl] | 13 Lutego, 2012 17:03
Posłuchaj mnie lepiej "poziomkowa", bo widzę, iż mówisz nie do końca z sensem. Po 1 - skoro umowę czytała moja mama (przecież ją podpisywała), to zauważyłaby wzmiankę o takim czymś. Sam też czytałem tą umowę na wszelki wypadek i nie było wzmianki na ten temat, a nie umowa nie jest zaszyfrowana poprzez enigmę, bym nie zauważył takiego czegoś. Po 2 - nie zgadzałem się, na to by owa usługa "wysysała"mi limit danego rachunku. Internet "płatny"w telefonie nie jest mi potrzebny - nie wysyłam nawet MMSów. Po 3 - okazuje się, że wina leżała także po stronie telefonu. Nie zawsze na telefonie można było zobaczyć, czy internet chodzi - z tej strony technicznej, także dokonałem odpowiednich kroków, aby "zablokować"transfer danych. Po 4 i zarazem ostatnie - mógłbym łazić z tą sprawą po sądach, pieprzyć się z Plusem, ale jednak - wolałem odpracować to na własną rękę. Pozew i tak by kosztował, więc bez kosztów by się nie obeszło. I nie - nie jestem głupi, znawczyni "dobrych YAFUDów"i życia.
opoopo | 77.67.45.* | 13 Lutego, 2012 19:27
Widze, ze "pan"kolega troche nerwowy jest. Pierwszy raz slysze o jakis kałcjach. Sama jestem w plusie i nigdy czegos takiego nie slyszalam. Jestes jakis dziwny
Owy pan. | 78.8.55.* | 13 Lutego, 2012 20:52
No cóż, wyłapałem banicję na konto, ale pomijając ten fakt - nie jestem nerwowy, gdyż nie warto się spinać przez kabelek, naprawdę "droga pani";). Może mówię zbyt "poważnie", co wygląda jakbym czasami się denerwował, lecz no cóż - to może być też powód taki, iż nie widać poprzez posty całkowitej intonacji głosu, jak i "uczuć". Mój kuzyn, który jest od 4 lat w plusie też nie miał kaucji i nie słyszał o takim czymś, być może to nowość. Niestety - my musieliśmy płacić tą kaucję, choć wykonywaliśmy telefony do centrali, by tą kaucję nam odroczono, ale bez skutecznie. Nigdy nie mieliśmy zadłużenia, wszystko jest pospłacane, jak to w jednym z poprzednich postów powiedziałem. Też osobiście nie rozumiem tej kaucji - to, że ktoś na daną chwilę "wytrzaśnie"tą kaucję i ją zapłaci, nie znaczy, iż w przyszłości - nie zacznie "opóźniać się"w spłacaniu rachunków i próby odejścia od ich płacenia w jakikolwiek sposób. Życzę wszystkim osobom z YAFUD'a, by nigdy nie miały takich "popieprzonych"problemów z telefonem, a szczególnie z tą kaucję u owego operatora. Pozdrawiam.