Dostałam solidny ochrzan od szefa bo w mailu, który wysłałam dodałam parę osób na CC w złej kolejności. Jego zdaniem nie umieszczenie ich w kolejności ważności to ewidentny brak szacunku z mojej strony. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
Dobrym zwyczajem jest kolejność alfabetyczna według nazwisk, nikt nie protestuje, nikt nie jest ważniejszy. To samo dotyczy nazw instytucji, sprawą trochę sporną jest czy układamy je według najmniejszych komórek, czy nadrzędnych. Z reguły wg najmniejszych (np. zakład, departament, ministerstwo).
1
4
C2 | 77.252.63.* | 11 Października, 2022 20:47
Szef miał rację. Lambada super podpowiada, że najlepiej alfabetycznie, wtedy sobie głowy nie zawracasz ważnością. A jeśli szef się nazywa Zawadzki,to już trudno ;)
To jest "roześlij kopię do:"czyli jeden e-mail można adresować do większej liczby odbiorców. CC jest jawny, wszyscy odbiorcy widzą w swoim e-mailu, do kogo jeszcze ta wiadomość zostala wysłana. Jeśli użyć BCC, to wszyscy odbiorcy zostaną ukryci. No wg mnie jeśli to możliwe, najlepiej używać BCC
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika Zośka[ Zobacz ]
Szczerze to brzmi dziwnie ale po latach pracy w korpo biorę to za normę…? W każdym mailu gdzie jest ważny raport i dużo osób w cc najpierw daję CEO, potem CFO, potem dyrektorów a reszta losowo. W każdej firmie której pracowałam tak było i była to “niepisana” zasada, choć w mojej pierwszej pracy przełożona zwróciła uwagę/ dała znać jak w pierwszych mejlach tego nie robiłam. Nie że opierdziel, ale dali mi znać
Zależy of kontekstu. Rzadko się spotykam żeby można było użyć bcc, zazwyczaj jest wymóg żeby było jasne kto ma dostęp do przesyłanych informacji
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Olkaa[ Zobacz ]
1
11
Ania | 89.77.255.* | 13 Października, 2022 08:34
U mnie kinieczne jest wysyłanie bcc, ze względu na RODO. Wysyłam wiadomości do klientów (a są ważni i ważniejsi). U mnie program pocztowy lub przeglądarka układają w kolejności alfabetycznej, nawet jeśli dodam na końcu adres na "a".
Jeśli szef robi awanturkę o niepisana zasadę to powinien ją spisać. Po co strzepić język. :-P
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika Bumble[ Zobacz ]
Lambada | 213.55.226.* | 11 Października, 2022 10:48
Może zaproponuj zasadę, że osoby w cc są zawsze alfabetycznie żeby nie było kwasu co chwile? :)
K | 185.209.221.* | 11 Października, 2022 11:18
Jaki de***
jolaw | 79.184.107.* | 11 Października, 2022 19:56
Dobrym zwyczajem jest kolejność alfabetyczna według nazwisk, nikt nie protestuje, nikt nie jest ważniejszy. To samo dotyczy nazw instytucji, sprawą trochę sporną jest czy układamy je według najmniejszych komórek, czy nadrzędnych. Z reguły wg najmniejszych (np. zakład, departament, ministerstwo).
C2 | 77.252.63.* | 11 Października, 2022 20:47
Szef miał rację. Lambada super podpowiada, że najlepiej alfabetycznie, wtedy sobie głowy nie zawracasz ważnością. A jeśli szef się nazywa Zawadzki,to już trudno ;)
Zośka | 31.61.183.* | 11 Października, 2022 22:49
A co to jest CC?
Lusia | 188.33.224.* | 12 Października, 2022 01:47
Sprawdź w google
X | 156.67.107.* | 12 Października, 2022 10:01
Wiesz, ile google wypluje możliwych odpowiedzi dla dwuliterowego skrótu?
Olkaa | 213.134.167.* | 12 Października, 2022 17:19
To jest "roześlij kopię do:"czyli jeden e-mail można adresować do większej liczby odbiorców. CC jest jawny, wszyscy odbiorcy widzą w swoim e-mailu, do kogo jeszcze ta wiadomość zostala wysłana.
Jeśli użyć BCC, to wszyscy odbiorcy zostaną ukryci.
No wg mnie jeśli to możliwe, najlepiej używać BCC
Bumble [YAFUD.pl] | 12 Października, 2022 19:12
Szczerze to brzmi dziwnie ale po latach pracy w korpo biorę to za normę…? W każdym mailu gdzie jest ważny raport i dużo osób w cc najpierw daję CEO, potem CFO, potem dyrektorów a reszta losowo. W każdej firmie której pracowałam tak było i była to “niepisana” zasada, choć w mojej pierwszej pracy przełożona zwróciła uwagę/ dała znać jak w pierwszych mejlach tego nie robiłam. Nie że opierdziel, ale dali mi znać
Bumble [YAFUD.pl] | 12 Października, 2022 19:18
Zależy of kontekstu. Rzadko się spotykam żeby można było użyć bcc, zazwyczaj jest wymóg żeby było jasne kto ma dostęp do przesyłanych informacji
Ania | 89.77.255.* | 13 Października, 2022 08:34
U mnie kinieczne jest wysyłanie bcc, ze względu na RODO. Wysyłam wiadomości do klientów (a są ważni i ważniejsi). U mnie program pocztowy lub przeglądarka układają w kolejności alfabetycznej, nawet jeśli dodam na końcu adres na "a".
Jeśli szef robi awanturkę o niepisana zasadę to powinien ją spisać. Po co strzepić język. :-P
Bumble [YAFUD.pl] | 13 Października, 2022 20:31
Nie no szef zdecydowanie oszołom - chodziło mi że ogólnie się tak robi, tak samo jak zwroty grzecznościowe itp, nie że sztywna zasada.