Piszcie sobie co chcecie o mojej nieodpowiedzialności ale mam to gdzieś. To tak na wstępie. Ze względu na wygodę i zwykłe lenistwo często nie zamykam samochodu na noc, mimo ze mam zdalny kluczyk. Ostatniej nocy na podjazd ktoś wszedł, otworzył sobie auto i ukradł mi dwie kamery ze środka - jedna z przedniej szyby (na drogę i kierowcę pasażerów) oraz tylną. Jeszcze na nagraniu słychać "haha ale frajer". Zapytacie - skąd nagranie? Ano stad, ze to nie byle kamerki jak sądził złodziej, ze ukradł i nie ma dowodu tylko centrala jest zamknięta na klucz w schowku, do kamer szły tylko poukrywane kable zatem widać i słychać wszystko wyraźnie do momentu odłączenia kamer. Poza tym ominął jeszcze kamerę boczną w lusterku i na zderzaku więc widać wszystko jak na dłoni. Z dwojga złego wolę stracić kamerę, ale złapać złodzieja niż mieć potencjalnie wybitą szybę lub zniszczony zamek/akumulator/drzwi czy coś. Właśnie wyszedłem z komisariatu, chłopaczek znany policji. Dla wybitnie rozgarniętego złodzieja niewątpliwie YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
2
1
AaAa | 5.173.136.* | 03 Września, 2021 21:16
nie jesteś osamotniony w takim rozumowaniu, ja też nigdy na podwórku nie zamykam samochodów i to wcale nie takich tanich bo zamknięcie to tylko dodatkowe problemy w razie włamania a wszystko to też z lenistwa bo nie chce mi się wjeżdżać do garażu no chyba że pojawiają się pierwsze przymrozki to wtedy wiadomo że nie chce mi się skrobać szyb i do garażu trzeba samochody wstawiać
-1
2
de Tomaso | 77.111.246.* | 03 Września, 2021 22:34
peagon czy ewam?
W odpowiedzi na komenatrz #1 użytkownika AaAa[ Zobacz ]
To jesteś druga osoba która podziela moje zdanie. Jak o tym wspominam, że nie zamykam auta to najczestrza reakcja jest...brak zrozumienia. Po prostu ludzie łapią zawieche, error 404 i bluescreen po czym patrza jak na debila, ze jak to w ogole mozna swiadomie auta nie zamknac, a co zasnąć dopiero! A najlepiej, jak ktos jeszcze doda ze "okazja czyni złodzieja"i jak cos mi ukradna to moja wina. Ogólnie zaczyna sie robic wesolo jak opowiadam sytuacje rodzinie/znajomym. Abstrahując... Jak ja nie znosze tego powiedzonka ze okazja czyni złodzieja. No po prostu sie odpalam jak fanatyk wędkarstwa kiedy uslyszy ze to sum jest król rzek;-) a tylko dzis trzy razy juz slyszalem ten tekst
W odpowiedzi na komenatrz #1 użytkownika AaAa[ Zobacz ]
-1
4
Nicki | 37.30.96.* | 04 Września, 2021 07:15
Autorze! Przeczytaj to co napisałeś i powiedz - szczerze - co z tego zrozumiałeś?
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
5
RUSQ | 188.146.225.* | 04 Września, 2021 18:41
Jestes aż takim idealistą ze wierzysz ze polska policja znajdzie złodzieja mając nagranie jego twarzy? Powodzenia. Wiesz ilu złodziejaszków szuka okazji takiej jaka ty tworzysz? Chodzą i łapią za klamki samochodów. Gdy jest zamknięty idą dalej lecz gdy jest otwarty to wiadomo. To najprostszy sposób. A co najlepsze nie trzeba mieć żadnych umiejętności otwierania zamków. Nawet kamien do wybicia szyby nie jest potrzebny. W każdej chwili moze cie okrasc pijaczek z 3 promilami, albo zaniedbywany 7 latek żałosne to trochę...
Tak sie sklada, ze akurat w tym przypadku nie chodzi o polską policję :)
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika RUSQ[ Zobacz ]
0
7
de Tomaso | 77.111.246.* | 04 Września, 2021 20:34
Okazja czyni złodzieja wolnym.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
8
Vok | 83.31.169.* | 04 Września, 2021 20:54
Dokładnie tak, tu akurat fartownie trafił się sprawca dobrze znany. Ale gdyby sprawcą był ktoś nienotowany? Taka okazja potrafi skusić kogoś, kto nigdy nie kradł, ale na przykład akurat znalazł się w finansowym dołku. Nie każdy jest też idiotą i może zasłonić twarz ubraniami, dodać do tego osłonę nocy i nie ma jak znaleźć takiego jegomościa.
A z drugiej strony to nie wiem, co trzeba mieć w głowie, żeby otwarcie przyznać, że jest się nieodpowiedzialnym i okropnie leniwym, i jednocześnie mieć to gdzieś.
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika RUSQ[ Zobacz ]
W jaki sposób moje lenistwo lub dołek finansowy usprawiedliwia włamanie i kradzież?
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Vok[ Zobacz ]
0
10
AaAa | 5.173.136.* | 04 Września, 2021 22:18
czemu mam się wstydzić swojego lenistwa, gdybym był pracowity zapieprzałbym na budowie lub jak niewolnik w korporacji a tak to inni na mnie pracują, w temacie zaś nieodpowiedzialności to już zmartwienie ubezpieczalni, skoro biorą składkę AC to niech się martwią o moje auto
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Vok[ Zobacz ]
0
11
Vok | 83.31.169.* | 05 Września, 2021 03:04
Nie usprawiedliwia. Ale złodzieja to pewnie nie interesuje, bo nie planuje się przed nikim tłumaczyć tylko odejść z łatwym fantem. Plusy niezamkniętego auta są za to takie, że dostanie się od ubezpieczyciela wyrazy współczucia.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
12
Vok | 83.31.169.* | 05 Września, 2021 03:17
Fajnie, że porównujesz zamknięcie samochodu zdalnym kluczykiem (który i tak się ze sobą zabiera, trzyma się go wtedy w ręce, trzeba tylko wcisnąć jeden przycisk, jednym palcem, zapewne przez sekundę) do niewolniczej pracy w korpo albo na budowie. Ubezpieczalnia da ułamek wartości przedmiotów skradzionych z otwartego samochodu, gdyby był zamknięty i poszłaby szyba to inna para kaloszy.
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika AaAa[ Zobacz ]
-1
13
MALIZNA | 188.146.225.* | 05 Września, 2021 09:34
Czytając yafuda myślę sobie debil. Czytając komentarze i odpowiedzi autora, już wiem że się myliłem. Autor to bananowe dziecko z zawodu syn bogacza, wychowany w dobrobycie nieznający wartości pieniądza. On nie zamyka auta bo jest glupi, tylko dlatego żeby się popisać przed innymi równie bogatymi i rozpieszczonymi jak on.
0
14
Kate | 37.109.33.* | 05 Września, 2021 10:10
Jak Ty połączyłeś 404 z bluescreenem to ja nie wiem.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
15
Kate | 37.109.33.* | 05 Września, 2021 10:12
Hmmm no to pojechałeś. Własna działalność i lenistwo poza drobnymi działalnościami typu jakieś atesty i świadectwa to mimo wszystko przez pierwsze lata jest harówka.
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika AaAa[ Zobacz ]
0
16
AaAa | 5.173.136.* | 05 Września, 2021 11:37
tak, całkowicie się zgadzam przez pierwsze lata to harówka, ja dla przykładu 3 lata nie wiedziałem co to dzień wolny oprócz niedzieli ale jak już się wszystko poukłada można sobie pozwolić na luksus lenistwa
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika Kate[ Zobacz ]
0
17
Alex12345 | 5.173.253.* | 05 Września, 2021 15:40
Chyba tylko na wsi/ w małym mieście można nie zamykać auta. W dużym mieście nie polecam. Raz zapomniałem zamknąć auta i przespał mi się w nim żul. Musiałem oddać auto do prania, tak śmierdziało w środku. Nic nie zginęło (bo nie ma w nim nic cennego), ale koszty czyszczenia tapicerki trochę mnie zabolały po kieszeni. Dobrze przynajmniej, że nie defekował w środku XD
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
18
STS | 83.26.100.* | 07 Września, 2021 20:13
Chętnie to napiszę- jesteś nieodpowiedzialnym leniem. Drzwi od domu też nie zamykasz?
0
19
QQSQ | 78.8.89.* | 12 Kwietnia, 2023 22:48
Skoro samochód nie był zamknięty, to gdzie niby to włamanie?:D
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
20
WPPV | 78.8.89.* | 12 Kwietnia, 2023 22:52
Tak tak, a były w tej bajce smoki?:D Serio, myślisz że ktokolwiek uwierzy w to, że niepracowity leń jakimś cudem stworzył na tyle duża DG, że to inni zasuwają na niego?
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika AaAa[ Zobacz ]
Oho, czyli moge sobie przeskoczyc przez ogrodzenie i podjumac ci rower albo kosiarke z podworka. Oj tam zamkniete czy nie, poki cos nie jest przybite do ziemii mozna brac.
Uwazam, se wina jest zawsze po stronie zlodzieja - nawet jak przez uposcisz telefon wychodzac z pociagu i ktos go sobie "wezmie"jest zlodziejem i zadnej w tym winy poszkodowanego .
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika QQSQ[ Zobacz ]
0
22
PRTT | 78.8.89.* | 13 Kwietnia, 2023 16:35
Próbować możesz, tylko uważaj żebyś sobie krzywdy nie zrobił:D
Pamiętajcie ludzie, nigdy niczego nie odnoście do biura rzeczy znalezionych, bo od momentu podniesienia rzeczy do chwili oddania jej macie status złodzieja:D
A ja uważam, że jest to tylko i wyłącznie twoja wina. Jak myślisz, jak zostawisz otwarty dom i ci go obrobią, to ubezpieczalnia wypłaci ci siano? Jak dasz komuś hasło do konta bankowego i ktoś ci to konto wyczyści, to bank odda ci hajs? Jak nadal nie wiesz, to sprawdź empirycznie:D
W odpowiedzi na komenatrz #21 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
Uwielbiam te mentalność, czytam takie mądrości i juz wiem z kim mam do czynienia :D
"A ja uważam, że jest to tylko i wyłącznie twoja wina." Tłumaczenie typowego cwaniaka który wine zrzuca na okradzionego wedle jednego z najdurniejszych przysłów czyli "okazja czyni złodzieja". Nie ważne, ze ktoś ci cos ukradł - to twoja wina że sie dales, zlodziej jest niewinny! W ogóle zgłoszający kradzież na policję powinien być karany mandatem za zawracanie głowy albo bezpodstawne wezwanie skoro dał się okraść hahaha.
"Jak myślisz, jak zostawisz otwarty dom i ci go obrobią, to ubezpieczalnia wypłaci ci siano?" Oczywiście. Zależy od ubezpieczenia. W mojej polisie dysponując jakimkolwiek dowodem (np. zapis kamer, dowód zakupu, fakt zaginięcia) wystarczy wtargniecie na posesję pod nieobecność i od tej pory cokolwiek sie wydarzy jest traktowanie jako włamanie (jak coś zostanie skradzione to kradzież z włamaniem), niezależnie czy zostawiłem drzwi otwarte na oścież czy zamknięte na trzy spusty. Okraść cie moze każdy, nie tylko pod nieobecność - również ktoś kogo świadomie wpuściłeś do domu (od rodziny/znajomych przez dostawców po księdza chodzącego po kolędzie) i zajumał np laptopa kiedy poszedłeś do łazienki.
"Jak dasz komuś hasło do konta bankowego i ktoś ci to konto wyczyści, to bank odda ci hajs?" LoL banki nie oddają hajsu z kradzieży xD no chyba, że mają takie coś w ofercie dla kont biznesowych lub ubezpieczonych.
Moze cie wyczyścic nawet współmałżonek i dalej jest to kradzież. Jedynie jest problem mając wspólne konto, ale jak ci współmałżonek wyczysci konto bez pozwolenia to jest to kradzież. Bank może zamrozić konta do wyjaśnienia ale generalnie jak masz ubezpieczenie - dostaniesz hajs z polisy.
"Jak nadal nie wiesz, to sprawdź empirycznie:D" No sprawdziłem, miałęm tę nieprzyjemność zostać okradzionym parę razy i jakos ani policja ani ubezpieczyciel nie stwierdzili nigdzie mojej winy.
Takie podejście tylko obrazuje, dlaczego w polsce jest jak jest, skoro otoczenie zamiast solidarnie potępiać kradzież część albo całą wine zrzuca na pokrzywdzonego. Mentalność cebulaka .Edytowany: 2023:04:13 19:44:45
W odpowiedzi na komenatrz #22 użytkownika PRTT[ Zobacz ]
0
24
SSVT | 178.36.15.* | 13 Kwietnia, 2023 23:58
No fakt, czytając kocopoły które wypisujesz, od razu się wie, z kim ma się do czynienia:D
Jesteś jak typowy wyborca PiS - jak ktoś tylko skrytykuje twoją ulubioną partię, to automatycznie jest zwolennikiem PO. Tak samo w tym przypadku - stwierdziłem, że dałeś dupy zostawiając otwarte auto, to z automatu zostałem posądzony o to, że uważam złodzieja za niewinnego...
Czy twoja polisa zadziała tak, jak piszesz, to dowiesz się dopiero w momencie, gdy zostawisz otwarte drzwi i złodziej skorzysta z okazji. W teorii wszystko ładnie pięknie, a w praktyce ubezpieczalnie robią wszystko, byle tylko nie wypłacić odszkodowania.
"LoL banki nie oddają hajsu z kradzieży xD" LOL, uzupełnij swoją wiedzę.
"No sprawdziłem, miałęm tę nieprzyjemność zostać okradzionym parę razy" Czyli jesteś zwykłym głąbem, który nie uczy się na własnych błędach, skoro już kilka razy zostałeś obrobiony i nadal np. zostawiasz otwarte auto. Domyślasz się już dlaczego zostałeś kilka razy obrobiony? Fama poszła w miasto, że na tej a tamtej ulicy jest jeden leszcz, którego łatwo zrobić. Tym samym, nieodpowiedzialny głupku, stwarzasz zagrożenie dla swoich sąsiadów, bo i ich przy okazji mogą spróbować obrobić. Jak następnym razem zostawisz otwarte auto na noc, to proponuję też zostawić na szybie kartkę z informacją o tym fakcie i dodać, żeby złodziej zakrył ryj, bo masz kamery w zderzaku i lusterku;] Chociaż podejrzewam, że następny szukający okazji przygotuje się lepiej, gdyż poprzedni tą informacją w areszcie na pewno się podzieli.
Czyli jak w tej Polsce jest? Bo mi, w przeciwieństwie do ciebie światowcu żyjący na tym postępowych zachodzie, nikt nigdy nie opędzlował ani auta, ani mieszkania.
Mentalność sojowego yuppiesa.
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
AaAa | 5.173.136.* | 03 Września, 2021 21:16
nie jesteś osamotniony w takim rozumowaniu, ja też nigdy na podwórku nie zamykam samochodów i to wcale nie takich tanich bo zamknięcie to tylko dodatkowe problemy w razie włamania a wszystko to też z lenistwa bo nie chce mi się wjeżdżać do garażu no chyba że pojawiają się pierwsze przymrozki to wtedy wiadomo że nie chce mi się skrobać szyb i do garażu trzeba samochody wstawiać
de Tomaso | 77.111.246.* | 03 Września, 2021 22:34
peagon czy ewam?
Jaczuro [YAFUD.pl] | 03 Września, 2021 23:28
To jesteś druga osoba która podziela moje zdanie. Jak o tym wspominam, że nie zamykam auta to najczestrza reakcja jest...brak zrozumienia. Po prostu ludzie łapią zawieche, error 404 i bluescreen po czym patrza jak na debila, ze jak to w ogole mozna swiadomie auta nie zamknac, a co zasnąć dopiero!
A najlepiej, jak ktos jeszcze doda ze "okazja czyni złodzieja"i jak cos mi ukradna to moja wina. Ogólnie zaczyna sie robic wesolo jak opowiadam sytuacje rodzinie/znajomym.
Abstrahując... Jak ja nie znosze tego powiedzonka ze okazja czyni złodzieja. No po prostu sie odpalam jak fanatyk wędkarstwa kiedy uslyszy ze to sum jest król rzek;-) a tylko dzis trzy razy juz slyszalem ten tekst
Nicki | 37.30.96.* | 04 Września, 2021 07:15
Autorze! Przeczytaj to co napisałeś i powiedz - szczerze - co z tego zrozumiałeś?
RUSQ | 188.146.225.* | 04 Września, 2021 18:41
Jestes aż takim idealistą ze wierzysz ze polska policja znajdzie złodzieja mając nagranie jego twarzy? Powodzenia. Wiesz ilu złodziejaszków szuka okazji takiej jaka ty tworzysz? Chodzą i łapią za klamki samochodów. Gdy jest zamknięty idą dalej lecz gdy jest otwarty to wiadomo. To najprostszy sposób. A co najlepsze nie trzeba mieć żadnych umiejętności otwierania zamków. Nawet kamien do wybicia szyby nie jest potrzebny. W każdej chwili moze cie okrasc pijaczek z 3 promilami, albo zaniedbywany 7 latek żałosne to trochę...
Jaczuro [YAFUD.pl] | 04 Września, 2021 19:21
Tak sie sklada, ze akurat w tym przypadku nie chodzi o polską policję :)
de Tomaso | 77.111.246.* | 04 Września, 2021 20:34
Okazja czyni złodzieja wolnym.
Vok | 83.31.169.* | 04 Września, 2021 20:54
Dokładnie tak, tu akurat fartownie trafił się sprawca dobrze znany. Ale gdyby sprawcą był ktoś nienotowany? Taka okazja potrafi skusić kogoś, kto nigdy nie kradł, ale na przykład akurat znalazł się w finansowym dołku. Nie każdy jest też idiotą i może zasłonić twarz ubraniami, dodać do tego osłonę nocy i nie ma jak znaleźć takiego jegomościa.
A z drugiej strony to nie wiem, co trzeba mieć w głowie, żeby otwarcie przyznać, że jest się nieodpowiedzialnym i okropnie leniwym, i jednocześnie mieć to gdzieś.
Jaczuro [YAFUD.pl] | 04 Września, 2021 21:13
W jaki sposób moje lenistwo lub dołek finansowy usprawiedliwia włamanie i kradzież?
AaAa | 5.173.136.* | 04 Września, 2021 22:18
czemu mam się wstydzić swojego lenistwa, gdybym był pracowity zapieprzałbym na budowie lub jak niewolnik w korporacji a tak to inni na mnie pracują, w temacie zaś nieodpowiedzialności to już zmartwienie ubezpieczalni, skoro biorą składkę AC to niech się martwią o moje auto
Vok | 83.31.169.* | 05 Września, 2021 03:04
Nie usprawiedliwia. Ale złodzieja to pewnie nie interesuje, bo nie planuje się przed nikim tłumaczyć tylko odejść z łatwym fantem. Plusy niezamkniętego auta są za to takie, że dostanie się od ubezpieczyciela wyrazy współczucia.
Vok | 83.31.169.* | 05 Września, 2021 03:17
Fajnie, że porównujesz zamknięcie samochodu zdalnym kluczykiem (który i tak się ze sobą zabiera, trzyma się go wtedy w ręce, trzeba tylko wcisnąć jeden przycisk, jednym palcem, zapewne przez sekundę) do niewolniczej pracy w korpo albo na budowie. Ubezpieczalnia da ułamek wartości przedmiotów skradzionych z otwartego samochodu, gdyby był zamknięty i poszłaby szyba to inna para kaloszy.
MALIZNA | 188.146.225.* | 05 Września, 2021 09:34
Czytając yafuda myślę sobie debil. Czytając komentarze i odpowiedzi autora, już wiem że się myliłem. Autor to bananowe dziecko z zawodu syn bogacza, wychowany w dobrobycie nieznający wartości pieniądza. On nie zamyka auta bo jest glupi, tylko dlatego żeby się popisać przed innymi równie bogatymi i rozpieszczonymi jak on.
Kate | 37.109.33.* | 05 Września, 2021 10:10
Jak Ty połączyłeś 404 z bluescreenem to ja nie wiem.
Kate | 37.109.33.* | 05 Września, 2021 10:12
Hmmm no to pojechałeś. Własna działalność i lenistwo poza drobnymi działalnościami typu jakieś atesty i świadectwa to mimo wszystko przez pierwsze lata jest harówka.
AaAa | 5.173.136.* | 05 Września, 2021 11:37
tak, całkowicie się zgadzam przez pierwsze lata to harówka, ja dla przykładu 3 lata nie wiedziałem co to dzień wolny oprócz niedzieli ale jak już się wszystko poukłada można sobie pozwolić na luksus lenistwa
Alex12345 | 5.173.253.* | 05 Września, 2021 15:40
Chyba tylko na wsi/ w małym mieście można nie zamykać auta. W dużym mieście nie polecam. Raz zapomniałem zamknąć auta i przespał mi się w nim żul. Musiałem oddać auto do prania, tak śmierdziało w środku. Nic nie zginęło (bo nie ma w nim nic cennego), ale koszty czyszczenia tapicerki trochę mnie zabolały po kieszeni. Dobrze przynajmniej, że nie defekował w środku XD
STS | 83.26.100.* | 07 Września, 2021 20:13
Chętnie to napiszę- jesteś nieodpowiedzialnym leniem. Drzwi od domu też nie zamykasz?
QQSQ | 78.8.89.* | 12 Kwietnia, 2023 22:48
Skoro samochód nie był zamknięty, to gdzie niby to włamanie?:D
WPPV | 78.8.89.* | 12 Kwietnia, 2023 22:52
Tak tak, a były w tej bajce smoki?:D
Serio, myślisz że ktokolwiek uwierzy w to, że niepracowity leń jakimś cudem stworzył na tyle duża DG, że to inni zasuwają na niego?
Jaczuro [YAFUD.pl] | 12 Kwietnia, 2023 23:44
Oho, czyli moge sobie przeskoczyc przez ogrodzenie i podjumac ci rower albo kosiarke z podworka. Oj tam zamkniete czy nie, poki cos nie jest przybite do ziemii mozna brac.
Uwazam, se wina jest zawsze po stronie zlodzieja - nawet jak przez uposcisz telefon wychodzac z pociagu i ktos go sobie "wezmie"jest zlodziejem i zadnej w tym winy poszkodowanego .
PRTT | 78.8.89.* | 13 Kwietnia, 2023 16:35
Próbować możesz, tylko uważaj żebyś sobie krzywdy nie zrobił:D
Pamiętajcie ludzie, nigdy niczego nie odnoście do biura rzeczy znalezionych, bo od momentu podniesienia rzeczy do chwili oddania jej macie status złodzieja:D
A ja uważam, że jest to tylko i wyłącznie twoja wina.
Jak myślisz, jak zostawisz otwarty dom i ci go obrobią, to ubezpieczalnia wypłaci ci siano? Jak dasz komuś hasło do konta bankowego i ktoś ci to konto wyczyści, to bank odda ci hajs? Jak nadal nie wiesz, to sprawdź empirycznie:D
Jaczuro [YAFUD.pl] | 13 Kwietnia, 2023 19:43
Uwielbiam te mentalność, czytam takie mądrości i juz wiem z kim mam do czynienia :D
"A ja uważam, że jest to tylko i wyłącznie twoja wina."
Tłumaczenie typowego cwaniaka który wine zrzuca na okradzionego wedle jednego z najdurniejszych przysłów czyli "okazja czyni złodzieja".
Nie ważne, ze ktoś ci cos ukradł - to twoja wina że sie dales, zlodziej jest niewinny! W ogóle zgłoszający kradzież na policję powinien być karany mandatem za zawracanie głowy albo bezpodstawne wezwanie skoro dał się okraść hahaha.
"Jak myślisz, jak zostawisz otwarty dom i ci go obrobią, to ubezpieczalnia wypłaci ci siano?"
Oczywiście. Zależy od ubezpieczenia. W mojej polisie dysponując jakimkolwiek dowodem (np. zapis kamer, dowód zakupu, fakt zaginięcia) wystarczy wtargniecie na posesję pod nieobecność i od tej pory cokolwiek sie wydarzy jest traktowanie jako włamanie (jak coś zostanie skradzione to kradzież z włamaniem), niezależnie czy zostawiłem drzwi otwarte na oścież czy zamknięte na trzy spusty. Okraść cie moze każdy, nie tylko pod nieobecność - również ktoś kogo świadomie wpuściłeś do domu (od rodziny/znajomych przez dostawców po księdza chodzącego po kolędzie) i zajumał np laptopa kiedy poszedłeś do łazienki.
"Jak dasz komuś hasło do konta bankowego i ktoś ci to konto wyczyści, to bank odda ci hajs?"
LoL banki nie oddają hajsu z kradzieży xD no chyba, że mają takie coś w ofercie dla kont biznesowych lub ubezpieczonych.
Moze cie wyczyścic nawet współmałżonek i dalej jest to kradzież. Jedynie jest problem mając wspólne konto, ale jak ci współmałżonek wyczysci konto bez pozwolenia to jest to kradzież. Bank może zamrozić konta do wyjaśnienia ale generalnie jak masz ubezpieczenie - dostaniesz hajs z polisy.
"Jak nadal nie wiesz, to sprawdź empirycznie:D"
No sprawdziłem, miałęm tę nieprzyjemność zostać okradzionym parę razy i jakos ani policja ani ubezpieczyciel nie stwierdzili nigdzie mojej winy.
Takie podejście tylko obrazuje, dlaczego w polsce jest jak jest, skoro otoczenie zamiast solidarnie potępiać kradzież część albo całą wine zrzuca na pokrzywdzonego. Mentalność cebulaka .Edytowany: 2023:04:13 19:44:45
SSVT | 178.36.15.* | 13 Kwietnia, 2023 23:58
No fakt, czytając kocopoły które wypisujesz, od razu się wie, z kim ma się do czynienia:D
Jesteś jak typowy wyborca PiS - jak ktoś tylko skrytykuje twoją ulubioną partię, to automatycznie jest zwolennikiem PO.
Tak samo w tym przypadku - stwierdziłem, że dałeś dupy zostawiając otwarte auto, to z automatu zostałem posądzony o to, że uważam złodzieja za niewinnego...
Czy twoja polisa zadziała tak, jak piszesz, to dowiesz się dopiero w momencie, gdy zostawisz otwarte drzwi i złodziej skorzysta z okazji. W teorii wszystko ładnie pięknie, a w praktyce ubezpieczalnie robią wszystko, byle tylko nie wypłacić odszkodowania.
"LoL banki nie oddają hajsu z kradzieży xD"
LOL, uzupełnij swoją wiedzę.
"No sprawdziłem, miałęm tę nieprzyjemność zostać okradzionym parę razy"
Czyli jesteś zwykłym głąbem, który nie uczy się na własnych błędach, skoro już kilka razy zostałeś obrobiony i nadal np. zostawiasz otwarte auto.
Domyślasz się już dlaczego zostałeś kilka razy obrobiony? Fama poszła w miasto, że na tej a tamtej ulicy jest jeden leszcz, którego łatwo zrobić. Tym samym, nieodpowiedzialny głupku, stwarzasz zagrożenie dla swoich sąsiadów, bo i ich przy okazji mogą spróbować obrobić.
Jak następnym razem zostawisz otwarte auto na noc, to proponuję też zostawić na szybie kartkę z informacją o tym fakcie i dodać, żeby złodziej zakrył ryj, bo masz kamery w zderzaku i lusterku;] Chociaż podejrzewam, że następny szukający okazji przygotuje się lepiej, gdyż poprzedni tą informacją w areszcie na pewno się podzieli.
Czyli jak w tej Polsce jest? Bo mi, w przeciwieństwie do ciebie światowcu żyjący na tym postępowych zachodzie, nikt nigdy nie opędzlował ani auta, ani mieszkania.
Mentalność sojowego yuppiesa.