Jechałam ostatnio w zatłoczonym autobusie. Koleś siedzący przede mną dłubał w nosie i rozmazywał gluty na szybie. Parę osób mu zwróciło uwagę, ale nic sobie z tego nie robił. Na nieszczęście utknęliśmy w korku, a autobus był tak napakowany, że nie mogłam zmienić miejsca. To było najdłuższe i najobrzydliwsze 25 minut mojego życia. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
-1
1
PRPS | 185.93.94.* | 19 Lipca, 2018 10:53
Jak to jest najobrzydliwsze, co spotkało Cię w życiu, to mało w nim jednak widziałaś.
A wystarczyło zgłosić kierowcy... w większości autobusów miejskich kierowca ma prawo w takim wypadku wyprosić lub wezwać straż miejską/policję w celu usunięcia delikwenta
-5
4
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 13:41Ten komentarz psuł Wam humor, więc został ukryty. Pokaż go
Miec prawo nie oznacza od razu miec obowiazek. A w Polsce jest na tyle wesolo, ze jakby kierowca z tego prawa skorzystał musiałby się liczyć też z ewentualną karą za bezpodstawne wezwanie patrolu - bo jakbym byl policjantem wezwanym do interwencji przeciwko gilom na oknie to wszystkim bym wlepił mandaty, a największe zgłaszającym takie zajścia. Potem szok i hejt, ze policja jedynie wypisuje mandaty za piwka w parku - no nic dziwnego, skoro linie 112 i 997 sa w 90% zapchane takimi anonimowymi zgloszeniami a patrol wysłać trzeba.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Muszę_coś_wpisać[ Zobacz ]
Celowe zanieczyszczanie miejsca uzytecznosci publicznej/prywatnej. Za to jest mandat w wysokosci chyba 50zl, albo moze wiecej, jak dzialanie jest kontynuowane z premedytacja.Edytowany: 2018:07:19 14:03:05
jaka jest alternatywa? przeciez nielegalne byloby usuniecie rzeczonego gilarza silowo poza autobus, wczesniej uzywajac jego ubrania do przetarcia okna. jesli prawo zabrania rozwiazywania takich problemow wlasnorecznie, to trzeba wzywac policje, nie ma innej drogi. co bys proponowal?
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
7
HKVS | 83.21.18.* | 19 Lipca, 2018 15:00
Glutatello, znany artysta-smarkarz. Trzeba było na YT uwiecznić.
1
8
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 18:30
Zapewne nic, olałbym sprawe bo gil na szybie - mimo oczywistego braku kultury, higieny i ogolnej nieobyczajności nie jest dla mnie powodem do wzywania patrolu. Poza zwroceniem uwagi i ewentualnego wyśmiania nie kiwnąłbym dalej palcem bo awantura o takie coś to też nadgorliwość. Do tego nie mozna mowic o niszczeniu mienia bo rownie dobrze policja powinna stac w kazdym autobusie w deszczowe dni i lepic pięć dych każdemu co naniesie błota. Albo kazdej dziewczynie co oprze sie czołem o szybe i zostawi na niej troche tapety. Zwracam jedynie uwagę by nie popadać w paranoję - z głupotą owszem, trzeba walczyć, ale bez nadgorliwości i przekraczania granic bo zniża się tym do poziomu głupca oraz wychodzi na tym gorzej niż pierwotny głupiec.
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
1
9
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 18:38
A poza tym weź sobie wyobraź jakby mialo w rzeczywistosci wygladac takie zgłoszenie... Dzwonisz pod 112, podajesz swoje dane i na pytanie funkcjonariusza policji jakie zajście ma miejsce mówisz do słuchawki "jade autobusem 125 a pan przy oknie dłubie w nosie i wyciera gila w szybę, prosze przyjechac!" Troche wyobraźni, na prawde. Choć ze wszech miar obrzydliwa sytuacja to nie wszystkie takie da sie zwyczajnie szczesliwie rozwiazac. No chyba, ze ktos wzialby to na klate i spuscil bezkarnie typowi łomot. To tez popieram;)
W odpowiedzi na komenatrz #5 użytkownika Natura_Rzeczy[ Zobacz ]
Nie dzwonisz na 112, bo to numer alarmowy. Dzwonisz na straz miejska 986 jesli dobrze pamietam. Ale w zasadzie, to nie ty dzwonisz, a idziesz do kierowcy autobusu i zglaszasz mu ze ktos zanieszyszcza szybe. I to on decyduje co robic. On jest za autobus odpowiedzialny. Natomiast obowiazkiem ludzi jest reagowac adekwatnie (w tym wypadku zglosic kierowcy), a nie udawac ze sie nie widzi.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
-1
11
Jaczuro | 185.222.218.* | 19 Lipca, 2018 20:20
Nigdzie nie napisalem, ze bym sytuacje olal calkowicie. Wyraznie napisalem, ze tez bym zwrocil uwage i wysmial, ale to wszystko. Czytaj ze zrozumieniem. A gdybym byl kierowca to zrobilbym dokladnie to samo - zwrocil uwage i tyle, bo wzywanie patrolu czy to policji czy strazy miejskiej to eskalowanie problemu i nadgorliwość. Na miejscu wezwanych sluzb, co tez napisalem, wlepilbym mandat zarowno gilowi jak i wzywajacemu za nieuzasadnione wezwanie patrolu.
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika Natura_Rzeczy[ Zobacz ]
Wlepienie 2 mandatów: za gile i nieuzasadnione wezwanie służb wydaje się nielogiczne, nie sądzisz? Jeśli jest podstawa prawna do wystawienia mandatu za gile, to wyklucza się tym samym nieuzasadnienie wezwania.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
To wszystko, czyli nic. A kierowca autobusu odpowiada za stan autobusu. Nie wiem jak to wyglada, czy kierowca myje, czy jest jakas ekipa sprzatajaca raz na jakis czas, w kazdym razie sadze ze jakby Twoj sluzbowy pojazd, ktos zapaskudzil, to zadzwonilbys na policje, albo dal chusteczke i dal delikwentowi wybor - albo posprzata po sobie, albo wzywasz policje.
W odpowiedzi na komenatrz #11 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
1
14
kierowca autobusu | 94.254.141.* | 19 Lipca, 2018 21:43
pytanie nie brzmialo "co ty bys zrobil w takiej sytuacji?", tylko "skoro odradzasz wezwanie policji, co jest jedynym wyjsciem w istniejacym porzadku prawnym, to jakie rozwiazanie sytuacji wedlug ciebie jest jedynym slusznym?". smialo. skoro nie nalezy wzywac policji, to jaka jest jedyna sluszna droga aby zachowac czystosc szyby i usunac osobnika wycierajacego swoje smarki z dalszego pobytu wsrod innych pasazerow?
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
1
16
Jaczuro | 185.222.218.* | 19 Lipca, 2018 22:51
No właśnie nie ma, jeżeli chodzi o prawo bo te może być, jak widać, interpretowane bardzo szeroko. Jedynym słusznym według mnie rozwiązaniem, zupełnie niezgodnym z obowiązującym prawem, byłoby wymierzanie solidnych plaskaczy na głupi ryj delikwenta aż sam wyczyści po sobie brud.
Natomiast angażowanie służb (a co za tym idzie środków i całej infrastruktury) niesie koszta i konsekwencje zupełnie nieadekwatne do sytuacji. Autobus i owe szyby tak czy siak są myte w zajezdni co jakiś czas, jest to w CENIE biletów więc ten gil nie zmieni w żaden sposób stanu autobusu oprócz tymczasowego obrzydzenia osób patrzących. Nie wygeneruje żadnych kosztów jego dodatkowego usunięcia. Za to Zaciągnięcie służb celem wlepienia mandatu rzędu 50zł wygeneruje koszta na kilkaset jak nie tysięcy złotych, które zwyczajnie umyje ekipa sprzątająca na zajezdni. To GIL, nie rozpruwanie siedzeń czy wybijanie szyb...
Sytuację można porównać do zabrania zabawki na placu zabaw jednego dziecka przez drugie - w końcu to kradzież i wedle prawa (jeżeli dziecko zabawki oddać nie chce) należy wezwać policję, zabezpieczyć dowody, skierować sprawę do sądu, powołać świadków, biegłych, ustalic przebieg zdarzeń, wydać wyrok, uprawomocnić go oraz wyegzekwować. Albo wyrwać dziecku siłą te zabawkę i oddać właścicielowi gdzieś mając wrzaski rozwydrzonego gówniarza.
Jeszcze raz to napiszę, może jaśniej - w sytuacji z YAFUDa nie ma złotego środka. To, co należałoby zrobić jest albo niezgodne z prawem albo absurdalne i zwyczajnie głupie. Dlatego to dobry YAFUD.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
rozumiem. czyli wedlug ciebie konsekwencja tego, ze panstwo zabrania linczu i w zamian oferuje uslugi sluzb policyjnych, jest calkowita apatia i paraliz decyzyjny, bo wedlug ciebie nie nalezy korzystac ze sluzby na ktora placimy skladke, a wrecz przeciwnie - nalezy (mimo oplacanej skladki) sprzeciwiac sie narzuconym zasadom i wprowadzac sprawiedliwosc wlasnymi piesciami. nie wydaje ci sie to glupie?
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika Jaczuro[ Zobacz ]
0
18
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 09:50
Komplikujesz na siłę.
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
Jaczuro ma wg mnie troche racji. Zauwazcie ze on nie tyle stwierdza ze nalezy nic nie robic, ale zwraca uwage na szkodliwosc obecnego systemu. Z tym sie akurat zgadzam. Wypadaloby niektorych wziac za mordy i przemowic do rozumu, ale generalnie samosad jest niedozwolony. Zwracasz uwage - typ nie reaguje. Powinien dostac w ryj, ale jak mu zlamiesz nos to Ty bedziesz agresorem niestety. Wypadaloby zeby sie ludzie skrzykneli i go wywiezli na gnoju z autobusu. Niestety mamy do czynienia z tzw jurydyzacja zycia. Tzn coraz wiecej sfer jest prawnie regulowanych, co chcac nie chcac powoduje rozlam wiezi i solidarnosci spolecznej. Bo sam nie mozesz - masz wzywac policje. Powoduje to ze w tego typu sytuacjach jak z Yafuda generalnie nie mozesz nic. Bo wezwiesz policje do glupiej sytuacji ktora powinna byla byc rozwiazana oddolnie - silami spoleczenstwa, ale nie jest ze wzgledu na obowiazujace prawo. Podobnie jest jak spotkasz kogos kto zaczyna Cie wyzywac na ulicy. Wypadaloby 1. Dac w morde (odpada jesli jestes slabszy, ze wzgledu na prawo odpada tez jezeli jestes silniejszy) 2. Wezwac policje (odpada bo gra niewarta swieczki).
Odchodzisz a cham i agresor paleta sie dalej po swiecie i zaczepia ludzi.
0
20
Maja | 83.5.60.* | 20 Lipca, 2018 10:50
Ja bym na niego puściła pawia i po sprawie.
0
21
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 12:52
Posłużę sie Twoja logiką - rozumiem, ze skoro opłacane są składki to jestes za tym by każdy aspekt życia i relacji społecznych był regulowany, kontrolowany i egzekwowany przez państwo i prawo, gdzie najlepszym rozwiązaniem unikania samosądu czy linczu bedzie powiadamianie organów za absolutnie każde uchybienie. Rozumiem, ze jestes za donosami obywatelskimi/inwigilacja oraz panstwem policyjnym, powrotem SB, UOP czy ZOMO?
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
1
22
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 17:25
Można. Podjęcie środków niewspółmiernych do czynu. Najlepsze przykłady tego właśnie prawa są w dziedzinie samoobrony - sąd przyzna racje, ze masz prawo bronic swojego mienia/zdrowia/zycia i skaże przestepce za powiedzmy kradzież kieszonkową jednak to, ze w trakcie kradzieźy broniłeś się przed tym łamiąc złodziejowi obie ręce, wszystkie palce, nos i szczękę trochę jednak przesadziłeś i też dostaniesz kare - dużo wyzsza niz kieszonkowiec.
Obserwujesz komentarze do tego wpisu.
Nie chcesz, aby coś ci umknęło?
Dostaniesz wtedy powiadomienie jeśli pojawi się nowy komentarz do tego wpisu.
PRPS | 185.93.94.* | 19 Lipca, 2018 10:53
Jak to jest najobrzydliwsze, co spotkało Cię w życiu, to mało w nim jednak widziałaś.
fejk | 83.26.229.* | 19 Lipca, 2018 11:36
Spory zapas miał w tym nosie.
Muszę_coś_wpisać | 89.65.27.* | 19 Lipca, 2018 11:45
A wystarczyło zgłosić kierowcy... w większości autobusów miejskich kierowca ma prawo w takim wypadku wyprosić lub wezwać straż miejską/policję w celu usunięcia delikwenta
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 13:41Ten komentarz psuł Wam humor, więc został ukryty. Pokaż go
Miec prawo nie oznacza od razu miec obowiazek. A w Polsce jest na tyle wesolo, ze jakby kierowca z tego prawa skorzystał musiałby się liczyć też z ewentualną karą za bezpodstawne wezwanie patrolu - bo jakbym byl policjantem wezwanym do interwencji przeciwko gilom na oknie to wszystkim bym wlepił mandaty, a największe zgłaszającym takie zajścia. Potem szok i hejt, ze policja jedynie wypisuje mandaty za piwka w parku - no nic dziwnego, skoro linie 112 i 997 sa w 90% zapchane takimi anonimowymi zgloszeniami a patrol wysłać trzeba.
W odpowiedzi na komenatrz #3 użytkownika Muszę_coś_wpisać [ Zobacz ]
Natura_Rzeczy [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 14:02
Celowe zanieczyszczanie miejsca uzytecznosci publicznej/prywatnej. Za to jest mandat w wysokosci chyba 50zl, albo moze wiecej, jak dzialanie jest kontynuowane z premedytacja.Edytowany: 2018:07:19 14:03:05
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 14:32
jaka jest alternatywa? przeciez nielegalne byloby usuniecie rzeczonego gilarza silowo poza autobus, wczesniej uzywajac jego ubrania do przetarcia okna. jesli prawo zabrania rozwiazywania takich problemow wlasnorecznie, to trzeba wzywac policje, nie ma innej drogi. co bys proponowal?
HKVS | 83.21.18.* | 19 Lipca, 2018 15:00
Glutatello, znany artysta-smarkarz. Trzeba było na YT uwiecznić.
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 18:30
Zapewne nic, olałbym sprawe bo gil na szybie - mimo oczywistego braku kultury, higieny i ogolnej nieobyczajności nie jest dla mnie powodem do wzywania patrolu. Poza zwroceniem uwagi i ewentualnego wyśmiania nie kiwnąłbym dalej palcem bo awantura o takie coś to też nadgorliwość.
Do tego nie mozna mowic o niszczeniu mienia bo rownie dobrze policja powinna stac w kazdym autobusie w deszczowe dni i lepic pięć dych każdemu co naniesie błota. Albo kazdej dziewczynie co oprze sie czołem o szybe i zostawi na niej troche tapety. Zwracam jedynie uwagę by nie popadać w paranoję - z głupotą owszem, trzeba walczyć, ale bez nadgorliwości i przekraczania granic bo zniża się tym do poziomu głupca oraz wychodzi na tym gorzej niż pierwotny głupiec.
Jaczuro | 84.51.141.* | 19 Lipca, 2018 18:38
A poza tym weź sobie wyobraź jakby mialo w rzeczywistosci wygladac takie zgłoszenie... Dzwonisz pod 112, podajesz swoje dane i na pytanie funkcjonariusza policji jakie zajście ma miejsce mówisz do słuchawki "jade autobusem 125 a pan przy oknie dłubie w nosie i wyciera gila w szybę, prosze przyjechac!"
Troche wyobraźni, na prawde. Choć ze wszech miar obrzydliwa sytuacja to nie wszystkie takie da sie zwyczajnie szczesliwie rozwiazac. No chyba, ze ktos wzialby to na klate i spuscil bezkarnie typowi łomot. To tez popieram;)
Natura_Rzeczy [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 18:52
Nie dzwonisz na 112, bo to numer alarmowy. Dzwonisz na straz miejska 986 jesli dobrze pamietam. Ale w zasadzie, to nie ty dzwonisz, a idziesz do kierowcy autobusu i zglaszasz mu ze ktos zanieszyszcza szybe. I to on decyduje co robic. On jest za autobus odpowiedzialny. Natomiast obowiazkiem ludzi jest reagowac adekwatnie (w tym wypadku zglosic kierowcy), a nie udawac ze sie nie widzi.
Jaczuro | 185.222.218.* | 19 Lipca, 2018 20:20
Nigdzie nie napisalem, ze bym sytuacje olal calkowicie. Wyraznie napisalem, ze tez bym zwrocil uwage i wysmial, ale to wszystko. Czytaj ze zrozumieniem. A gdybym byl kierowca to zrobilbym dokladnie to samo - zwrocil uwage i tyle, bo wzywanie patrolu czy to policji czy strazy miejskiej to eskalowanie problemu i nadgorliwość. Na miejscu wezwanych sluzb, co tez napisalem, wlepilbym mandat zarowno gilowi jak i wzywajacemu za nieuzasadnione wezwanie patrolu.
Floyd [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 21:03
Wlepienie 2 mandatów: za gile i nieuzasadnione wezwanie służb wydaje się nielogiczne, nie sądzisz? Jeśli jest podstawa prawna do wystawienia mandatu za gile, to wyklucza się tym samym nieuzasadnienie wezwania.
Natura_Rzeczy [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 21:35
To wszystko, czyli nic. A kierowca autobusu odpowiada za stan autobusu. Nie wiem jak to wyglada, czy kierowca myje, czy jest jakas ekipa sprzatajaca raz na jakis czas, w kazdym razie sadze ze jakby Twoj sluzbowy pojazd, ktos zapaskudzil, to zadzwonilbys na policje, albo dal chusteczke i dal delikwentowi wybor - albo posprzata po sobie, albo wzywasz policje.
kierowca autobusu | 94.254.141.* | 19 Lipca, 2018 21:43
komentarz poniżej poziomu. Nie klaskać.
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 22:31
pytanie nie brzmialo "co ty bys zrobil w takiej sytuacji?", tylko "skoro odradzasz wezwanie policji, co jest jedynym wyjsciem w istniejacym porzadku prawnym, to jakie rozwiazanie sytuacji wedlug ciebie jest jedynym slusznym?". smialo. skoro nie nalezy wzywac policji, to jaka jest jedyna sluszna droga aby zachowac czystosc szyby i usunac osobnika wycierajacego swoje smarki z dalszego pobytu wsrod innych pasazerow?
Jaczuro | 185.222.218.* | 19 Lipca, 2018 22:51
No właśnie nie ma, jeżeli chodzi o prawo bo te może być, jak widać, interpretowane bardzo szeroko.
Jedynym słusznym według mnie rozwiązaniem, zupełnie niezgodnym z obowiązującym prawem, byłoby wymierzanie solidnych plaskaczy na głupi ryj delikwenta aż sam wyczyści po sobie brud.
Natomiast angażowanie służb (a co za tym idzie środków i całej infrastruktury) niesie koszta i konsekwencje zupełnie nieadekwatne do sytuacji. Autobus i owe szyby tak czy siak są myte w zajezdni co jakiś czas, jest to w CENIE biletów więc ten gil nie zmieni w żaden sposób stanu autobusu oprócz tymczasowego obrzydzenia osób patrzących. Nie wygeneruje żadnych kosztów jego dodatkowego usunięcia. Za to Zaciągnięcie służb celem wlepienia mandatu rzędu 50zł wygeneruje koszta na kilkaset jak nie tysięcy złotych, które zwyczajnie umyje ekipa sprzątająca na zajezdni. To GIL, nie rozpruwanie siedzeń czy wybijanie szyb...
Sytuację można porównać do zabrania zabawki na placu zabaw jednego dziecka przez drugie - w końcu to kradzież i wedle prawa (jeżeli dziecko zabawki oddać nie chce) należy wezwać policję, zabezpieczyć dowody, skierować sprawę do sądu, powołać świadków, biegłych, ustalic przebieg zdarzeń, wydać wyrok, uprawomocnić go oraz wyegzekwować. Albo wyrwać dziecku siłą te zabawkę i oddać właścicielowi gdzieś mając wrzaski rozwydrzonego gówniarza.
Jeszcze raz to napiszę, może jaśniej - w sytuacji z YAFUDa nie ma złotego środka. To, co należałoby zrobić jest albo niezgodne z prawem albo absurdalne i zwyczajnie głupie. Dlatego to dobry YAFUD.
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 19 Lipca, 2018 22:56
rozumiem. czyli wedlug ciebie konsekwencja tego, ze panstwo zabrania linczu i w zamian oferuje uslugi sluzb policyjnych, jest calkowita apatia i paraliz decyzyjny, bo wedlug ciebie nie nalezy korzystac ze sluzby na ktora placimy skladke, a wrecz przeciwnie - nalezy (mimo oplacanej skladki) sprzeciwiac sie narzuconym zasadom i wprowadzac sprawiedliwosc wlasnymi piesciami. nie wydaje ci sie to glupie?
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 09:50
Komplikujesz na siłę.
PannaX [YAFUD.pl] | 20 Lipca, 2018 10:42
Jaczuro ma wg mnie troche racji.
Zauwazcie ze on nie tyle stwierdza ze nalezy nic nie robic, ale zwraca uwage na szkodliwosc obecnego systemu.
Z tym sie akurat zgadzam. Wypadaloby niektorych wziac za mordy i przemowic do rozumu, ale generalnie samosad jest niedozwolony.
Zwracasz uwage - typ nie reaguje.
Powinien dostac w ryj, ale jak mu zlamiesz nos to Ty bedziesz agresorem niestety.
Wypadaloby zeby sie ludzie skrzykneli i go wywiezli na gnoju z autobusu.
Niestety mamy do czynienia z tzw jurydyzacja zycia. Tzn coraz wiecej sfer jest prawnie regulowanych, co chcac nie chcac powoduje rozlam wiezi i solidarnosci spolecznej. Bo sam nie mozesz - masz wzywac policje. Powoduje to ze w tego typu sytuacjach jak z Yafuda generalnie nie mozesz nic. Bo wezwiesz policje do glupiej sytuacji ktora powinna byla byc rozwiazana oddolnie - silami spoleczenstwa, ale nie jest ze wzgledu na obowiazujace prawo.
Podobnie jest jak spotkasz kogos kto zaczyna Cie wyzywac na ulicy.
Wypadaloby
1. Dac w morde (odpada jesli jestes slabszy, ze wzgledu na prawo odpada tez jezeli jestes silniejszy)
2. Wezwac policje (odpada bo gra niewarta swieczki).
Odchodzisz a cham i agresor paleta sie dalej po swiecie i zaczepia ludzi.
Maja | 83.5.60.* | 20 Lipca, 2018 10:50
Ja bym na niego puściła pawia i po sprawie.
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 12:52
Posłużę sie Twoja logiką - rozumiem, ze skoro opłacane są składki to jestes za tym by każdy aspekt życia i relacji społecznych był regulowany, kontrolowany i egzekwowany przez państwo i prawo, gdzie najlepszym rozwiązaniem unikania samosądu czy linczu bedzie powiadamianie organów za absolutnie każde uchybienie. Rozumiem, ze jestes za donosami obywatelskimi/inwigilacja oraz panstwem policyjnym, powrotem SB, UOP czy ZOMO?
Jaczuro | 185.222.218.* | 20 Lipca, 2018 17:25
Można. Podjęcie środków niewspółmiernych do czynu. Najlepsze przykłady tego właśnie prawa są w dziedzinie samoobrony - sąd przyzna racje, ze masz prawo bronic swojego mienia/zdrowia/zycia i skaże przestepce za powiedzmy kradzież kieszonkową jednak to, ze w trakcie kradzieźy broniłeś się przed tym łamiąc złodziejowi obie ręce, wszystkie palce, nos i szczękę trochę jednak przesadziłeś i też dostaniesz kare - dużo wyzsza niz kieszonkowiec.