Mieszkamy niedaleko jeziora i w tym roku obserwujemy prawdziwą plagę wszelkiego typu robactwa zaczynając od komarów, a na szerszeniach kończąc. W akcje desperacji porozwieszałam w całym domu lepy na owady. Do tej pory nie udało się upolować niczego poza moim nieogarniętym mężem - 3 razy. YAFUD«Poprzednia wpadkaNastępna wpadka »
0
1
O | 31.11.131.* | 31 Maja, 2017 22:11
Lepy sa obrzydliwe. Lepiej kupic moskitiery na ramie, na okno. Wystarczy jedna moskitiera na pokoj. Wydatek dosc spory, na male okno to 90zl, ale jest to jeden wydatek na lata. Ja mam taka moskitiere juz kilka lat i sciagam ja tylko na zimie. Swietna sprawa, zaden owad nie przeslizgnie sie.
W OBI są siatki - moskitiery wraz z rzepem za 9,99 /szt
0
3
Ola | 94.254.147.* | 01 Czerwca, 2017 01:08
Okropne uczucie
-1
4
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 02:16
Tak, i trzymaja sie 2 tyg, bo po tym czasie, rzep zaczyna sie odklejac, a z kleju robi sie maz, ktora potem strasznie ciezko usunac. Zupelnie nie warte zachodu. Zwlaszcza, ze jesli podliczy sie koszt i czas montazu, a potem usuwania tego kleju to za 3 lata, koszt moskitier bedzie taki sam. Bo przez caly okres letni, trzeba taka moskitiere na rzep, zmieniac kilka razy.
W odpowiedzi na komenatrz #2 użytkownika Ciotka Klotka[ Zobacz ]
Nie wiem, jaka jest moskitiera z obi ale ja kupilem sobie z auchana za 6,5 sztuka. Trzyma juz prawie miesiac i nie wygląda, by miala schodzic. Siostra ma podobne moskitiery na rzep kupione w pierwszym lepszym sklepie "gospodarczym"po okolo 10 zl i trzymaja juz trzeci rok. Nawet jeśli mielibysmy zmieniac siatki i rzepy dwa razy do roku, to po trzech latach nadal to jest tańsze rozwiązanie, niż te robione na wymiar. Co więcej, nie ma gwarancji ze te drozsze ramkowe beda trzymac trzy lata. Zawsze jest ryzyko, ze przy montażu czy zdejmowaniu siatka sie przerwie
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika O[ Zobacz ]
0
8
kazik | 94.254.224.* | 01 Czerwca, 2017 05:23
To juz chyba 100% oni kradna. Nawet jak ktos napisze swoja autentyczną historię, to admini zostawiają ją w odrzutach
W odpowiedzi na komenatrz #6 użytkownika Neroix[ Zobacz ]
powtarzam ci po raz setny - kopia to nie kradziez. jesli bylaby to kradziez to wlasnie okazales sie zlodziejem, bo czytajac te slowa dokonales nieautoryzowanej kopi w swoim mozgu.
jest niesamowite jak nieracjonalna interpretacje moga stosowac ludzie. koles dostaje przetlumaczony tekst z anglojezycznej strony, podane pod nos i jeszcze ma pretensje. serio! jak robi sie to na papierze to mowimy "ooo polska wersja scientific american, sa przedruki ciekawych artykulow, dam 12 zeta i se poczytam". a jak to samo widzi w necie to wyzywa od zlodziei, mimo ze w mysl swojej pokretnej interpretacji sam jest zlodziejem (przypominam ze wciaz robisz nielegalna kopie tego komentarza).
W odpowiedzi na komenatrz #8 użytkownika kazik[ Zobacz ]
0
10
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:03
Aaa to okien nie myjecie;)? Bo moskitiera zamontowana na stale, uniemozliwia dokladne umycie, poza tym sama moskitiera jest brudna. A moskitiera na wymiar jest z metalowej siatki, a rama jest z jakiegos tez mocnego materialu. Nic sie nie przerwie. I mozna ja umyc.
W odpowiedzi na komenatrz #7 użytkownika kazik[ Zobacz ]
0
11
fejk | 83.22.249.* | 01 Czerwca, 2017 11:04
"ooo polska wersja scientific american, sa przedruki ciekawych artykulow, dam 12 zeta i se poczytam" I ty o tym wiesz, bo jest o tym informacja. A czy tutaj masz podane źródło, skąd jest Yafud? Ludzie nieraz autorom dają rady, po co to robić, jeśli autorem jest np. Amerykanin i nigdy w życiu nie wejdzie, nawet przez przypadek, na polskiego Yafuda, żeby zobaczyć porady dla niego? Fajnie się jest pośmiać z czyjegoś pecha, ale po co tracić czas, chociażby na porady, skoro nie ma to celu? Nie chodzę na FML, ale fajnie byłoby wiedzieć, czy czytam o czymś co wydarzyło się w PL, czy za granicą, zwłaszcza że to nieraz tłumaczy, dlaczego w PL jakiś Yafud zdarzyć się nie mógł, ale jeśli jest zagraniczny, to jest to całkiem możliwe.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
0
12
fejk | 83.22.249.* | 01 Czerwca, 2017 11:04
Okna można umyć mimo moskitiery, gorzej z ramą okna :D
W odpowiedzi na komenatrz #10 użytkownika O[ Zobacz ]
0
13
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:06
Jesli podajesz sie za autora tekstu, ktory nie nalezy do Ciebie, nie jest Twojego aitorstwa, to tak, jest to kradziez. Co innego, jesli jest to zrodlo. Tak samo jak kopiujemy zdjecie z sieci i nie podajemy zrodla, a gdzies je publikujemy, to rowniez kradziez.
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
0
14
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:10
Tak, nie uscislilam, chodzilo o rame okna, na ktorej po 3 latach jest syf, bez wzgledu na to, w jakim regionie Polski mieszkamy. No i caly pyl, ktory osadza sie na moskitierze, ktorej sie nie pierze, czy myje, wchodzi do domu. Czyli wiecej kurzu w domu.
W odpowiedzi na komenatrz #12 użytkownika fejk[ Zobacz ]
"na poczatku byl chaos", "byc czy nie byc, oto jest pytanie", "kosci zostaly rzucone". nie podalem autorow, czy wlasnie dokonalem kradziezy?
W odpowiedzi na komenatrz #13 użytkownika O[ Zobacz ]
0
16
O | 217.153.136.* | 01 Czerwca, 2017 14:40
To sa bardzo znane cytaty i wszyscy wiedza, ze to nie Twpjego autorstwa i pomyslunku. Ale jak cytujesz kogos wypowiedz, to trzeba zrobic cudzyslow, ew dodac autora. Nie udawaj glupiego, skonczyles politechnike (podobno, kiedys pisales), wiec powinienes znac reguly jakie musza zaistniec w pracy pisemnej, w ktorej opierasz sie na wynikach czyjejs pracy, zdjeciach, czy czymkolwiem co Twojego autorstwa nie jest.
W odpowiedzi na komenatrz #15 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
na polibudzie pisalem raptem jedna prace pisemna - magisterke. ale jako ze nie poslugiwiwalem sie cytatami, to mialem po prostu bibliografie gdzie mozna znalezc info o ktorym bylo w mojej pracy magisterskiej. ale ok. przyjmijmy ze masz racje i powszechnie znane cytaty mozna cytowac bezpodania zrodla i nie jest to wtedy kradziez. czy fml obejrzany przez powiedzmy 100 000 osob mozna uznac juz za powszechnie znany czy jeszcze nie? inny przyklad "ej, cerebrumpalm, chodzmy na piwo". cytat nie jest powszechnie znany i nie podalem autora - czy dokonalem kradziezy?
W odpowiedzi na komenatrz #16 użytkownika O[ Zobacz ]
0
18
O | 94.254.185.* | 01 Czerwca, 2017 16:25
W zasadzie, do kazdej wypowiedzi, ktora nalezy do kogos, musimy ja zacytowac. Wiesz przeciez na jakiej zasadzie dziala plagiat, jezeli skopiujemy czyjac wypowiedz, bez podania autora, a przypisujac ja sobie. Wiadomo, ze zwroty potoczne, codzienne, ktore nie zostaly opublikowane, czyli nie zostal przypisany autor, mozna siebie nimi poslugiwac, tak jak w podanym przez Ciebie przykladzie. Owszem, mozna sie uprzec, ze w zasadzie wszystko zostalo juz powiedziane i cala swoja wypowiedz powinnismy dac w cudzyslow i podac przypisy, ale to bylby absurd. Chodzi raczej o skonstruowana mysl, ktorej nikt wczesniej nie skontruowal. Wtedy mozna do niej przypisac prawa autorskie, albo do calej wypowiedzi, ktora wypowiedziales Ty, a ktos przypisuje ja sobie. Podsumowujac, jak gdzies cos znalezlismy i chcemy opublikowac, przytoczyc, to trzeba podac zrodlo, czyli skad ta wypowiedz mamy, autora. Jak cos naezy do nas, to mozemy to wysylac w swiat, bo to nasze, ale jak nasze nie jest, trzeba podac zrodlo, skad to jest.
W odpowiedzi na komenatrz #17 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
Rzep przylepiłam do framugi okna jakiś 5 lat temu, trzyma, jak przylutowane, a z kleju nie robi się maź. Może dlatego, że postępowałam dokładnie według instrukcji wydrukowanej na pudełku. Samą siatkę zdejmowałam kilka razy w roku, przepierałam w ręku, płukałam, strzepywałam i wieszałam z powrotem. Na zimę nie zdejmowałam siatek, bo miałam kota.
W odpowiedzi na komenatrz #4 użytkownika O[ Zobacz ]
0
20
O | 31.11.131.* | 02 Czerwca, 2017 00:39
5 lat? O ile to prawda, to bardzo dziwne. Poza tym, taki klej tez sie starzeje, wiec jak nie zrobila sie maz, to powinno sie przynajmniej odklejac, zwlaszcza, ze do tych rzepow przyczepiona jest siatka, wiec rzepy sa minimalnie, ale jednak nieco obciazone. Ja tez postepowalam wg instrukcji na pudelku;)Ja kupowalam w lidlu w kazdym razie, wiec lidlowe siatki odradzam.
W odpowiedzi na komenatrz #19 użytkownika Ciotka Klotka[ Zobacz ]
0
21
kazik | 94.254.227.* | 02 Czerwca, 2017 06:12
Po raz setny ci mowie ze przywlaszczanie kopii jest kradzieżą. naucz sie w końcu myśleć. No ale pewnie juz sue teraz nie odezwiesz, jak ostatnim razem
W odpowiedzi na komenatrz #9 użytkownika cerebrumpalm[ Zobacz ]
0
22
kazik | 94.254.227.* | 02 Czerwca, 2017 06:20
Te na rzemy, jak słusznie Ciotka Klotka zauwazyla, mozna zdejmować i przeprac. Nie ma problemu z ponownym założeniem :) nie wiedziałem, że te na wymiar są z metalu. Każde rozwiązanie ma plusy i minusy. mi akurat pasuje na rzepy. ale widać, że czasami można trafić na wadliwy towar, jak wszędzie raczej. Odradzam wdawania sie w długą dyskusje z Cerebrum. To jest jak grochem o ścianę. trollowi nie przetlumaczysz
W odpowiedzi na komenatrz #20 użytkownika O[ Zobacz ]
O | 31.11.131.* | 31 Maja, 2017 22:11
Lepy sa obrzydliwe. Lepiej kupic moskitiery na ramie, na okno. Wystarczy jedna moskitiera na pokoj. Wydatek dosc spory, na male okno to 90zl, ale jest to jeden wydatek na lata. Ja mam taka moskitiere juz kilka lat i sciagam ja tylko na zimie. Swietna sprawa, zaden owad nie przeslizgnie sie.
Ciotka Klotka | 89.78.222.* | 01 Czerwca, 2017 00:04
W OBI są siatki - moskitiery wraz z rzepem za 9,99 /szt
Ola | 94.254.147.* | 01 Czerwca, 2017 01:08
Okropne uczucie
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 02:16
Tak, i trzymaja sie 2 tyg, bo po tym czasie, rzep zaczyna sie odklejac, a z kleju robi sie maz, ktora potem strasznie ciezko usunac. Zupelnie nie warte zachodu. Zwlaszcza, ze jesli podliczy sie koszt i czas montazu, a potem usuwania tego kleju to za 3 lata, koszt moskitier bedzie taki sam. Bo przez caly okres letni, trzeba taka moskitiere na rzep, zmieniac kilka razy.
Neroix [YAFUD.pl] | 01 Czerwca, 2017 02:34
Mam wrażenie, że to już sami admini przepisują historie z FML.
Neroix [YAFUD.pl] | 01 Czerwca, 2017 02:35
Podałbym link, ale pewnie znowu go usuną.
kazik | 94.254.224.* | 01 Czerwca, 2017 05:22
Nie wiem, jaka jest moskitiera z obi ale ja kupilem sobie z auchana za 6,5 sztuka. Trzyma juz prawie miesiac i nie wygląda, by miala schodzic. Siostra ma podobne moskitiery na rzep kupione w pierwszym lepszym sklepie "gospodarczym"po okolo 10 zl i trzymaja juz trzeci rok. Nawet jeśli mielibysmy zmieniac siatki i rzepy dwa razy do roku, to po trzech latach nadal to jest tańsze rozwiązanie, niż te robione na wymiar. Co więcej, nie ma gwarancji ze te drozsze ramkowe beda trzymac trzy lata. Zawsze jest ryzyko, ze przy montażu czy zdejmowaniu siatka sie przerwie
kazik | 94.254.224.* | 01 Czerwca, 2017 05:23
To juz chyba 100% oni kradna. Nawet jak ktos napisze swoja autentyczną historię, to admini zostawiają ją w odrzutach
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 01 Czerwca, 2017 08:38
powtarzam ci po raz setny - kopia to nie kradziez. jesli bylaby to kradziez to wlasnie okazales sie zlodziejem, bo czytajac te slowa dokonales nieautoryzowanej kopi w swoim mozgu.
jest niesamowite jak nieracjonalna interpretacje moga stosowac ludzie. koles dostaje przetlumaczony tekst z anglojezycznej strony, podane pod nos i jeszcze ma pretensje. serio! jak robi sie to na papierze to mowimy "ooo polska wersja scientific american, sa przedruki ciekawych artykulow, dam 12 zeta i se poczytam". a jak to samo widzi w necie to wyzywa od zlodziei, mimo ze w mysl swojej pokretnej interpretacji sam jest zlodziejem (przypominam ze wciaz robisz nielegalna kopie tego komentarza).
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:03
Aaa to okien nie myjecie;)? Bo moskitiera zamontowana na stale, uniemozliwia dokladne umycie, poza tym sama moskitiera jest brudna. A moskitiera na wymiar jest z metalowej siatki, a rama jest z jakiegos tez mocnego materialu. Nic sie nie przerwie. I mozna ja umyc.
fejk | 83.22.249.* | 01 Czerwca, 2017 11:04
"ooo polska wersja scientific american, sa przedruki ciekawych artykulow, dam 12 zeta i se poczytam"
I ty o tym wiesz, bo jest o tym informacja. A czy tutaj masz podane źródło, skąd jest Yafud? Ludzie nieraz autorom dają rady, po co to robić, jeśli autorem jest np. Amerykanin i nigdy w życiu nie wejdzie, nawet przez przypadek, na polskiego Yafuda, żeby zobaczyć porady dla niego?
Fajnie się jest pośmiać z czyjegoś pecha, ale po co tracić czas, chociażby na porady, skoro nie ma to celu? Nie chodzę na FML, ale fajnie byłoby wiedzieć, czy czytam o czymś co wydarzyło się w PL, czy za granicą, zwłaszcza że to nieraz tłumaczy, dlaczego w PL jakiś Yafud zdarzyć się nie mógł, ale jeśli jest zagraniczny, to jest to całkiem możliwe.
fejk | 83.22.249.* | 01 Czerwca, 2017 11:04
Okna można umyć mimo moskitiery, gorzej z ramą okna :D
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:06
Jesli podajesz sie za autora tekstu, ktory nie nalezy do Ciebie, nie jest Twojego aitorstwa, to tak, jest to kradziez. Co innego, jesli jest to zrodlo. Tak samo jak kopiujemy zdjecie z sieci i nie podajemy zrodla, a gdzies je publikujemy, to rowniez kradziez.
O | 31.11.131.* | 01 Czerwca, 2017 11:10
Tak, nie uscislilam, chodzilo o rame okna, na ktorej po 3 latach jest syf, bez wzgledu na to, w jakim regionie Polski mieszkamy. No i caly pyl, ktory osadza sie na moskitierze, ktorej sie nie pierze, czy myje, wchodzi do domu. Czyli wiecej kurzu w domu.
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 01 Czerwca, 2017 11:14
"na poczatku byl chaos", "byc czy nie byc, oto jest pytanie", "kosci zostaly rzucone". nie podalem autorow, czy wlasnie dokonalem kradziezy?
O | 217.153.136.* | 01 Czerwca, 2017 14:40
To sa bardzo znane cytaty i wszyscy wiedza, ze to nie Twpjego autorstwa i pomyslunku. Ale jak cytujesz kogos wypowiedz, to trzeba zrobic cudzyslow, ew dodac autora. Nie udawaj glupiego, skonczyles politechnike (podobno, kiedys pisales), wiec powinienes znac reguly jakie musza zaistniec w pracy pisemnej, w ktorej opierasz sie na wynikach czyjejs pracy, zdjeciach, czy czymkolwiem co Twojego autorstwa nie jest.
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 01 Czerwca, 2017 14:54
na polibudzie pisalem raptem jedna prace pisemna - magisterke. ale jako ze nie poslugiwiwalem sie cytatami, to mialem po prostu bibliografie gdzie mozna znalezc info o ktorym bylo w mojej pracy magisterskiej. ale ok. przyjmijmy ze masz racje i powszechnie znane cytaty mozna cytowac bezpodania zrodla i nie jest to wtedy kradziez. czy fml obejrzany przez powiedzmy 100 000 osob mozna uznac juz za powszechnie znany czy jeszcze nie? inny przyklad "ej, cerebrumpalm, chodzmy na piwo". cytat nie jest powszechnie znany i nie podalem autora - czy dokonalem kradziezy?
O | 94.254.185.* | 01 Czerwca, 2017 16:25
W zasadzie, do kazdej wypowiedzi, ktora nalezy do kogos, musimy ja zacytowac.
Wiesz przeciez na jakiej zasadzie dziala plagiat, jezeli skopiujemy czyjac wypowiedz, bez podania autora, a przypisujac ja sobie. Wiadomo, ze zwroty potoczne, codzienne, ktore nie zostaly opublikowane, czyli nie zostal przypisany autor, mozna siebie nimi poslugiwac, tak jak w podanym przez Ciebie przykladzie. Owszem, mozna sie uprzec, ze w zasadzie wszystko zostalo juz powiedziane i cala swoja wypowiedz powinnismy dac w cudzyslow i podac przypisy, ale to bylby absurd. Chodzi raczej o skonstruowana mysl, ktorej nikt wczesniej nie skontruowal. Wtedy mozna do niej przypisac prawa autorskie, albo do calej wypowiedzi, ktora wypowiedziales Ty, a ktos przypisuje ja sobie.
Podsumowujac, jak gdzies cos znalezlismy i chcemy opublikowac, przytoczyc, to trzeba podac zrodlo, czyli skad ta wypowiedz mamy, autora. Jak cos naezy do nas, to mozemy to wysylac w swiat, bo to nasze, ale jak nasze nie jest, trzeba podac zrodlo, skad to jest.
Ciotka Klotka | 89.78.222.* | 01 Czerwca, 2017 23:42
Rzep przylepiłam do framugi okna jakiś 5 lat temu, trzyma, jak przylutowane, a z kleju nie robi się maź. Może dlatego, że postępowałam dokładnie według instrukcji wydrukowanej na pudełku. Samą siatkę zdejmowałam kilka razy w roku, przepierałam w ręku, płukałam, strzepywałam i wieszałam z powrotem. Na zimę nie zdejmowałam siatek, bo miałam kota.
O | 31.11.131.* | 02 Czerwca, 2017 00:39
5 lat? O ile to prawda, to bardzo dziwne. Poza tym, taki klej tez sie starzeje, wiec jak nie zrobila sie maz, to powinno sie przynajmniej odklejac, zwlaszcza, ze do tych rzepow przyczepiona jest siatka, wiec rzepy sa minimalnie, ale jednak nieco obciazone.
Ja tez postepowalam wg instrukcji na pudelku;)Ja kupowalam w lidlu w kazdym razie, wiec lidlowe siatki odradzam.
kazik | 94.254.227.* | 02 Czerwca, 2017 06:12
Po raz setny ci mowie ze przywlaszczanie kopii jest kradzieżą. naucz sie w końcu myśleć. No ale pewnie juz sue teraz nie odezwiesz, jak ostatnim razem
kazik | 94.254.227.* | 02 Czerwca, 2017 06:20
Te na rzemy, jak słusznie Ciotka Klotka zauwazyla, mozna zdejmować i przeprac. Nie ma problemu z ponownym założeniem :) nie wiedziałem, że te na wymiar są z metalu. Każde rozwiązanie ma plusy i minusy. mi akurat pasuje na rzepy. ale widać, że czasami można trafić na wadliwy towar, jak wszędzie raczej. Odradzam wdawania sie w długą dyskusje z Cerebrum. To jest jak grochem o ścianę. trollowi nie przetlumaczysz
cerebrumpalm [YAFUD.pl] | 02 Czerwca, 2017 08:14
zlodzieju! oddawaj kopie mojego komenta!
Żenujący admini | 37.249.10.* | 02 Czerwca, 2017 08:31
Jest to już kolejny yafud, który administracja koloryzuje dodatkowo. Wchodząc na stronę wczoraj, brzmiał on nieco inaczej.
O | 31.11.131.* | 02 Czerwca, 2017 13:07
Nie, tresc bez zmiam. Chyba tylko myslnik dodali, choc glowy nie dam.
kazik | 94.254.226.* | 03 Czerwca, 2017 07:05
Coś z głową nie tak? Czy może nie zrozumiałeś, co O pisała wczesniej? Pewnie obie rzeczy jednocześnie